Close X

Zespół Szkół Ponadpodstawowych im. Jana Kasprowicza w Nietążkowie

Facebook Psycholog Pedagog ZSP Nietążkowo Facebook Instagram

Piątek, 3 maja 2024 r.
Wycieczka klas żywieniowych i hotelarskich na targi Gastro – Hotel do Kołobrzegu
12-13.03.2015 r.

Po raz drugi klasy żywieniowe i hotelarskie udały się na targi Gastro – Hotel. W ubiegłym roku byliśmy w Karpaczu, tym razem pojechaliśmy do Kołobrzegu. Nasza wycieczka rozpoczęła się 12 marca. Jadąc do Kołobrzegu wstąpiliśmy do Czarnkowa, do firmy Dora Metal, która specjalizuje się w produkcji urządzeń i mebli ze stali nierdzewnej dla profesjonalnej gastronomii. Pracownicy Dora Metal przyjęli nas bardzo życzliwie, pokazali nam prezentację o firmie, a następnie dyrektor ds. produkcji oprowadził nas po zakładzie. Zobaczyliśmy, jak od podstaw powstają meble, umywalki, wózki transportowe i chłodziarki. Zwiedziliśmy także magazyn, w którym znajdował się już gotowy, zapakowany sprzęt.
Z Czarnkowa wyruszyliśmy do Hotelu Centrum Kształcenia Praktycznego, który jest jednostką organizacyjnie podległą Zespołowi Szkół Ekonomiczno-Hotelarskich im. Emilii Gierczak w Kołobrzegu. Zastępca dyrektora szkoły pokazał nam pokoje hotelowe, salę konsumencką i pracownię gastronomiczną. Wiele razy podkreślał, iż uczniowie w ramach zajęć praktycznych lub praktyki zawodowej pomagają w obsłudze hotelu.
Po obiedzie udaliśmy się z przewodnikiem na zwiedzanie Kołobrzegu. Zobaczyliśmy m.in. Bazylikę Mariacką Konkatedrę Wniebowzięcia Najświętszej Marii Panny, latarnię morską, łaźnię miejską, mosty, Pomnik Zaślubin Polski z Morzem, Pomnik Tysiąclecia, Pomnik Sanitariuszki, molo oraz promenadę. Zmęczeni udaliśmy się na kolację i nocleg do Ośrodka Wypoczynkowego Caritas.
Następny dzień rozpoczęliśmy od targów Gastro – Hotel. Wzięliśmy udział w warsztatach „Obsługa klienta w gastronomii. Twórcze podejście do sprzedaży i obsługi w gastronomii” i zwiedziliśmy ekspozycje targowe Gastro – Hotel. W Kołobrzegu promowano kawę, potrawy z wołowiny i nowoczesne technologie.
Ostatnim punktem wyjazdu były Międzyzdroje, gdzie przechadzaliśmy się po molo i Promenadzie Gwiazd, na której corocznie, kolejne osobistości polskiej sceny kulturalnej pozostawiają odciski dłoni w pamiątkowych tablicach. Wycieczkę zakończyliśmy seansem „Lodowe krainy” w Planetarium w Międzyzdrojach.

K. Snela
R. Fijałkowska
M. Grześkowiak

solidarni-z-ukrainą
e-dziennik   „Czas zawodowców BIS|- zawodowa Wielkopolska”|Patronat Politechniki<br />Poznańskiej